נציב לתלונות סטודנטים

תמונת אוירה

 

נציב תלונות הסטודנטים הינו רשות עצמאית וניטרלית המטפלת בפניות סטודנטים שלא באו על פתרונן בצינורות המקובלים. כל סטודנט/ית מן המניין יכול/ה לפנות לנציב בכל נושא שבו הם חשים כי נגרם להם עוול. הנציב פועל כבורר אובייקטיבי בין הסטודנט/ית לבין רשויות וגורמים אקדמיים ומנהליים של המוסד. הוא שומע את הצדדים ויש לו גישה לכל מידע כתוב רלוונטי.

נציב תלונות הסטודנטים הנוכחי הוא פרופסור יורם הלוי.

 

 

 

 

 

נוהל הפניה לנציב:

בשלב ראשון יש למצות את כל השלבים בנוהל הגשת תלונה ובפרט בירור הנושא על ידי דיקן לימודי הסמכה/לתארים מתקדמים/ דיקן סטודנטים בהתאם למקרה. פניה שלא התבררה קודם בפני אחד מגורמים אלו תוחזר לסטודנט/ית ללא טיפול.
התלונה תוגש בכתב לדוא"ל stombudsman@technion.ac.il. הנוסח הוא חופשי אך מומלץ כי התלונה תכלול את הרכיבים הבאים.

  1. הפעולה (או אי הפעולה) שלדעת המתלונן/ת איננה תקינה. לדוגמא אי קיום תקנות הטכניון, אפליה וכולי.
  2. הנזק שנגרם למתלונן/ת עקב כך.
  3. תיעוד המגעים עם הגורמים המטפלים. יש לצרף את כל המסמכים וההתכתבויות, תיאור ממצה של שיחות בעל פה באם היו וכל חומר רלוונטי אחר.
  4. הסעד המבוקש. לדוגמא בחינה נוספת, אישור רישום לקורס, פטור מתשלום כלשהו וכולי.

לפי הצורך, הסטודנט יוזמן לנציב לשיחה לשם התרשמות בלתי אמצעית מהמתלונן/ת והתלונה/

הערות כלליות:

  • הנציב אינו מטפל בנושאים הנמצאים בערכאות משפטיות טכניוניות או חיצוניות.
  • הנציב אינו מטפל בפניות אנונימיות אולם על פי בקשת הסטודנט/ית ניתן לשמור על חיסיון השם.
  • יצוין החלטות בנושאי מלגות סיוע וקבלה למעונות מתקבלות בהליך מסודר ומשותף לרשויות הטכניון ואגודת הסטודנטים.
  • ניתן לפנות אל הנציב להתייעצות מוקדמת בדבר הגשת תלונה.
  • התלונה מגיעה אל נציב התלונות לאחר ש"כלו כל הקצין" ויתכן שהיא נכתבת ממקום של תסכול וכעס. יחד עם זאת אנו מבקשים שתכתב באופן מכבד ובשפה הולמת. הדבר לא יפחית כהוא זה מחומרת התלונה או מנחישותו של הנציב לפעול כמיטב יכולתו להשגת פתרון.

יצירת קשר:

גב' רבקה לויתן, מזכירת דיקן הסטודנטים/ מזכירת ניצב תלונות סטודנטים
טלפון 04-8236663 או בקו בפנימי 3143.
משרדנו נמצא בבניין פישבך, חדר 375 ,לשכת דיקן הסטודנטים.